Jak uczyć dziecka przedsiębiorczości?

pieniadze

pieniadzeChociaż w szkole średniej pojawia się obowiązkowy przedmiot taki, jak przedsiębiorczość, to jednak eksperci ds. ekonomii są zgodni, co do tego, że umiejętność zarządzania pieniędzmi powinno wynosić się z domu. To właśnie rodzice są pierwszymi i najważniejszymi autorytetami dla dzieci, dlatego to oni powinni prezentować odpowiednie normy zachowania. Szanując pieniądz, rozsądnie go wydając, umiejąc rozdzielić budżet domowy tak, żeby wystarczyło środków na wszystkie niezbędne rzeczy pokazują dziecku w jaki sposób należy obchodzić się ze środkami finansowymi.

Według specjalistą, postawą nauczania maluchów przedsiębiorczości jest uświadomienie im w jak najmłodszym wieku, że jeśli coś się kupuje, to pieniądze znikają. Dziecko musi mieć świadomość tego, że środki się kończą. Starajmy się przy tym tłumaczyć, dlaczego za niektóre monety czy banknoty można kupić więcej, a za inne mniej. Ponadto, zabierajmy dzieci na zakupy, a później zwracajmy ich uwagę na fakt, że w sklepie pojawiają się różne ceny, że wiele produktów ma swoje tańsze zastępniki, ale też na to, że na niektóre produkty nas nie stać.

Przy okazji, uczmy pociechy tego, że czasem trzeba wybierać i rozróżnić, co jest nam niezbędne, a co może poczekać na chwilę, gdy będziemy dysponowali większą kwotą. Jak podkreślają specjaliści, kieszonkowe dla dzieci w wieku szkolnym to nie jest rozpieszczanie maluchów, ale właśnie jeden z elementów nauki przedsiębiorczości. Dzięki temu, dziecko samo odczuje, jak to jest wydać pieniądze, jak to jest, gdy czasem brakuje ich na nową zabawkę przez to, że wcześniej kupiło zbyt wiele słodyczy. W efekcie, najprawdopodobniej nauczy się w końcu dysponować środkami tak, by rozdzielać je rozsądniej i zawsze mieć, za co kupić te rzeczy, które są dla niego najważniejsze.

1 Comment

  1. My np staramy się dzieciakom opowiadać o biznesie, prowadzeniu firmy itd. Ostatnio np jak bylismy na konferencji takiej handlowej (konferencje okolice warszawy) to potem przywieźliśmy zdjęcia i na ich podstawie opowiadaliśmy 8 latkowi co to jest, kto był, o czym były rozmowy itd. I jak się uzyje odpowiedniego języka, to to naprawdę fajnie się sprawdza, a dziecko to rozumie:)

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Linki w komentarzach mogą być wolne od atrybutu nofollow.

Postępuj zgodnie z instrukacjami.